Niezależny monitoring reklam
Weryfikujemy emisje w TV, Radiu i w Internecie
Efektywność komunikacji w mediach to nie tylko nieustanna optymalizacja kluczowych KPI i negocjacje kosztów, gdzie możemy liczyć na kilka-kilkanaście procent poprawy wyniku. Niezwykle ważne jest upewnienie się, że reklamy w ogóle są emitowane i to takiej formie i czasie w jakim zostały zlecone i opłacone. Reklamodawcy z reguły nie mają możliwości samodzielnej weryfikacji poprawności emisji swoich reklam.
To nie takie trudne, choć bardzo skomplikowane
STARS oferuje drobiazgową weryfikację emisji w TV, a już od teraz po raz pierwszy w Polsce również lokalną weryfikację widoczności reklam internetowych i weryfikację realnych emisji w Radio.
TV
STARS od lat korzysta z monitoringu AGB Nielsen Media Research, który jest standardem rynkowym. Pracujemy na rozbudowanej licencji sieciowej, co znacznie przyspiesza prace. Jesteśmy w stanie zweryfikować czasy emisji, ilości spotów oraz wszelkie parametry mediowe kampanii (GRP, zasięgi, częstotliwości, affinity…).
W naszych analizach stosujemy jako jedyni kompletną listę platform do raportowania kampanii, czyli narzędzia Arianna (Nielsen), AdvantEdge (TechEdge) i K2 (TechEdge). Ponieważ różne domy mediowe stosują rozwiązania, dzięki dostępowi do wszystkich technologii jesteśmy w stanie weryfikować raporty dowolnego domu mediowego na tych samych narzędziach co on. Ma to szczególne znaczenie w przypadku danych o zasięgu i częstotliwości kampanii.


RADIO
Radiolocator, to własny system nasłuchu i monitorowania emisji spotów reklamowych w kilkudziesięciu stacjach radiowych w Polsce. Jesteśmy w stanie sprawdzić czy stacje radiowe emitują reklamy w oznaczonych na mediaplanach pasmach czasowych i czy emitowane są wszystkie zlecone spoty w każdej ze stacji. Nasz raport wykazujący ewentualne odstępstwa od planu może być podstawą do żądania rekompensat od stacji. System jest w stanie monitorować kampanie radiowe na bieżąco.
Narzędzia:
STARS Radiolocator – live monitoring emisji reklam


ONLINE
Netscore, to lokalna firma badawcza dostarczające precyzyjną informację o tym czy reklama internetowa w ogóle była widoczna. Działa w oparciu o niezwykle skomplikowaną technologię najnowszej generacji. Potrafi oddzielić adblocki, ruch robotów oraz wykryć fraudy, czyli oszustwa w odsłonach reklam. Dzięki niej klienci poznają ile rzeczywiście płacą za odsłony w internecie. STARS jest partnerem dla AGB Nielsen Media Research w promowaniu i wspólnej realizacji projektów w badaniu Digital Ad Ratings.

